2023-07-26 15:04:03

Zapomniałeś rzeczy w taksówce?

Zapomniałeś rzeczy w taksówce? Oto co należy zrobić:

  • Jeśli nie minęło jeszcze 48 godzin, zadzwoń do kierowcy - zazwyczaj są oni uprzejmi i zgodzą się zwrócić zgubę. Przycisk do kontaktu z kierowcą znajduje się w historii zamówień i działa przez 48 godzin po jeździe.
  • Jeśli minęło ponad 48 godzin lub nie udało się skontaktować z kierowcą, napisz do działu obsługi klienta. Można również skorzystać z linii telefonicznej 608 300 500. Opisz sytuację, podaj datę, czas i trasę przejazdu oraz opisz zagubiony przedmiot.

 

Jak się dogadać z kierowcą w sprawie odzyskania zguby:

Jeśli coś zostawiłeś w taksówce, możesz poprosić kierowcę, aby dostarczył rzecz do ciebie lub do biura Opti Taxi w twoim mieście. Pamiętaj, że kierowca nie zawsze może od razu zwrócić zgubę, ponieważ może być zajęty kolejnymi zleceniami. Jeśli zguba jest pilna, spróbuj uzgodnić z kierowcą, obiecując mu zapłatę za przejazd.

Jeśli twojej rzeczy nikt nie znalazł:

Kierowca może nie zauważyć drobnych przedmiotów w kabinie, zwłaszcza jeśli są one ukryte. Telefon lub portfel czasami może spaść pod przednie siedzenie, pod dywanik lub utknąć między poduszkami a oparciem siedzenia lub kanapy. Przedmiot z walizki może wypaść i pozostać w bagażniku. W takim przypadku możesz poprosić kierowcę o dokładne sprawdzenie samochodu. Wskaż dokładnie, gdzie rzecz mogła zostać.

Twój zgubiony telefon lub portfel może zostać znaleziony przez kolejnego pasażera, który może zatrzymać go dla siebie, nie informując kierowcy. Dlatego jeśli zgubisz coś wartościowego w taksówce, ale ani kierowca, ani firma taksówkowa, ani dział obsługi klienta nie pomogą odnaleźć zagubionego mienia, warto zgłosić to do policji.

Jak uniknąć utraty rzeczy:

Pasażerowie częściej zostawiają rzeczy w taksówce po godzinie 22:00. Dlatego bądź szczególnie uważny podczas wieczornych i nocnych podróży.

  • Nie odkładaj telefonu i kluczy na siedzeniu taksówki.
  • Wychodząc z taksówki, poproś kierowcę o włączenie świateł.
  • Natychmiast po wyjściu, sprawdź, czy wszystko jest na swoim miejscu.

 

Co zrobić, jeśli znalazłeś cudzą rzecz:

Zgodnie z prawem, odpowiedzialność za znalezioną rzecz spoczywa na osobie, która ją znalazła. Aby nie ponosić odpowiedzialności za cudze telefony i rękawiczki, lepiej przekazać je kierowcy i poinformować o tym dział obsługi klienta.

Czytaj także: